Buylando wprowadza rynek nieruchomości gruntowych do świata e-commerce. Dzięki kompleksowym usługom marketingowym, geolokalizacji, robo-doradztwa, wirtualnych spacerów 360 i technologii rozszerzonej rzeczywistości, wspiera inwestorów w podejmowaniu decyzji inwestowania w działki rolne i budowlane.

Z kolei właścicielom gruntów rolnych i działek budowlanych umożliwia wystawienie oferty sprzedaży ziemi dostarczając nowe rozwiązania opisu i wizualizacji nieruchomości. Celem serwisu jest umożliwienie zawarcia umowy rezerwacyjnej nieruchomości gruntowych przez internet bez wychodzenia z domu, po uprzednim dostosowaniu do potrzeb i oczekiwań strony kupującej. Dziś jedyną przeszkodą w całkowitej digitalizacji usługi jest obowiązek zawarcia umowy w formie aktu notarialnego – w niedalekiej przyszłości forma aktu notarialnego powinna być zastąpiona technologią blockchain, która stale się rozwija.

Smart money

Podmioty inwestujące w Buylando oferują wsparcie nie tylko kapitałowe.

Grupa Ostoya Capital dysponuje dostępem do 40 tys. potencjalnych inwestorów. Posiada również 15-letnie doświadczenie w sprzedaży produktów inwestycyjnych, w tym nieruchomości gruntowych, współpracując z trzema największymi Land Developerami w kraju. Z kolei Millennials VC włączy Buylando w akcelerator technologiczny, umożliwiający wykorzystanie synergii pomiędzy spółkami portfelowymi oraz usługi doradcze, w tym kontakty zagraniczne oraz wiedzę ekspertów Rady Naukowej Funduszu. Millennials VC inwestuje w spółki technologiczne o bardzo dużym potencjale wzrostu i możliwości skalowania w wymiarze międzynarodowym. Fundusz oferuje spółkom portfelowym łączne wsparcie do 2 mln € na przestrzeni kolejnych rund finansowania, po osiągnięciu celów postawionych spółkom, w które inwestuje.

– Obserwujemy digitalizację każdego aspektu naszego życia. Ten proces nabrał jeszcze większej dynamiki w czasach pandemii, która niesamowicie napędza rynek nieruchomości, w tym nieruchomości gruntowych – mówi Bartosz Mazurek, prezes Ostoya Capital i Millennials VC.

Dodaje, że Covid-19 uświadomił wszystkim ludziom na całym świecie jak bardzo potrzebujemy własnej przestrzeni, wolności i życia na łonie natury. – Prognozujemy wieloletnią hossę na tzw. Second Home na własnym gruncie, dlatego widzimy ogromny potencjał w Buylando, które oferuje możliwość rezerwacji i nabycia działek na odległość, zarówno dla celów mieszkalnych jak i inwestycyjnych. Nasze 15-letnie doświadczenie w edukacji finansowej i pracy doradczej z tysiącami inwestorów pomoże zaprojektować funkcję robo-doradztwa w Buylando. Inwestujemy w Buylando własny kapitał, ale przede wszystkim wiedzę na temat tego, jakich wyborów dotyczących lokowania kapitału dokonują dziś inwestorzy. Marzy nam się, aby Polscy inwestorzy nabywali nieruchomości gruntowe nie tylko w Polsce, ale również w krajach Morza Śródziemnego i na odwrót, bo przecież Polska to również piękny geograficznie kraj – mówi Bartosz Mazurek.

60% decyzji inwestycyjnych odbywa się na odległość

Buylando skieruje swoje usługi do land deweloperów, pośredników, inwestorów, właścicieli gruntów, w tym rolników indywidualnych oraz architektów. Polscy Land Developerzy oferujący inwestorom indywidualnym działki inwestycyjne obserwują, że już dziś ponad 60% decyzji inwestycyjnych odbywa się na odległość. Dzięki aplikacji do sprzedaży nieruchomości wspartej technologią, w tym wirtualnemu doradztwu i wysokiej jakości wizualizacji nieruchomości, decyzję o kupnie działki będzie można podjąć całkowicie online. Twórcy platformy sprzedażowej są cenionymi na rynku i doświadczonymi MarTECH’owcami – przedsiębiorcami z sukcesami na koncie w sektorze marketingu i handlu online.

– Buylando to odpowiedź na wymagania rynku wpisująca się we współczesne trendy dotyczące sprzedaży online. Serwis wychodzi naprzeciw oczekiwaniom poszukujących atrakcyjnych działek oraz wytrawnych inwestorów, którzy nieruchomości postrzegają jako interesującą formę dywersyfikacji portfela inwestycyjnego – mówi Damian Sieczkowski, jeden z twórców projektu Buylando, który odpowiada za marketing w firmie.

Skąd wziął się pomysł na Buylando?

Damian Sieczkowski wyjaśnia, że pomysł na biznes to konsekwencja indywidualnych doświadczeń w poszukiwaniu gruntów na własne potrzeby, co wobec braku odpowiednich narzędzi, często nie przebiegało w sprawny i efektywny sposób. – Możliwość dokładnego poznania działki na podstawie ujęć panoramicznych 360, efektownych zdjęć, łatwość w określeniu parametrów gruntu oraz przede wszystkim szybkiego poznania lokalizacji i wszystkich wiążących się z nią szczegółów – to podstawowe czynniki sukcesu serwisu, który właśnie rozwijamy wyprzedzając technologicznie obecnych konkurentów takich jak Morizon czy otoDom – dodaje współtwórca Buylando.

Aktualnie trwają końcowe prace wdrożeniowe wszystkich powyższych funkcjonalności, które lada chwila będą dostępne dla użytkowników. Natomiast oficjalny start nowej odsłony serwisu zaplanowany został na 1 września 2021 roku.