Razem z Assethome tworzymy zupełnie nowy rozdział na rynku nieruchomości premium oraz Second Home

Szczeciński marketplace nieruchomości premium assethome.pl podpisał umowę o strategicznej współpracy z Ostoya Capital S.A. Spółki wspólnie otwierają nowy rozdział na rynku nieruchomości Second Home Premium, mając dostęp do ponad 80 000 inwestorów indywidualnych.

Poznajcie assethome.pl – marketplace, który jest w ścisłej czołówce najlepszych biur nieruchomości w Polsce, podpisując miesięcznie ponad 100 umów.

O strategii assethome.pl, najbliższych planach rozwoju firmy oraz współpracy z Ostoya Capital opowiedzą Michał Wąsik, CEO assethome.pl i Bartosz Mazurek, CEO Ostoya Capital S.A. z siedzibą we Wrocławiu.

Przeczytaj cały wywiad

Assethome.pl to firma ze Szczecina, która przebojem wdarła się na rynek nieruchomości premium, przejmując do obsługi praktycznie wszystkie największe projekty na Pomorzu Zachodnim.

Które miejscowości nadmorskie są najczęściej wybierane przez Klientów?

Michał Wąsik, CEO assethome.pl: Obecnie topowymi miejscowościami, które wybierają nasi Klienci na Pomorzu Zachodnim są: Świnoujście, Międzyzdroje, Międzywodzie, Dziwnów, Kołobrzeg i Ustronie Morskie. Tam wybieramy najlepsze projekty oraz analizujemy trendy i lokalizacje, by potem móc je oferować Klientom.

Jakie projekty obecnie obsługujecie w Świnoujściu?

W Świnoujściu prowadzimy sprzedaż największych projektów inwestycyjnych takich jak Sun Towers, Seaside Garden, Greeneri Park, jak i największy obecnie sprzedawany projekt Apollo Resort, powstający nieopodal słynnego wiatraka Stawa Młyny.

A jak to wygląda w pozostałych miejscowościach?

W Międzyzdrojach obsługujemy wszystkie największe i najbardziej prestiżowe projekty, m.in. Baltic Infinity budowany tuż przy molo z wejściem na plażę, Baltic Waves Resort – pierwszy rodzinny resort o standardzie hotelowym i Baltic Luxury Residence – obiekt stworzony dla miłośników architektury, traktowany przez naszych Klientów jak dobro kolekcjonerskie.

Uruchomiliśmy także sprzedaż Radisson Blu Resort w Międzywodziu, pierwszy pięciogwiazdkowy resort hotelowy w tym rejonie oraz Silvana Heritage w Dziwnowie, gdzie dzięki współpracy z najlepszymi projektantami w Polsce stworzymy obiekt niepowtarzalny, łączący historię z luksusem. Obecnie przygotowujemy jeszcze siedem nowych projektów do sprzedaży.

Skąd, przy tak dużym portfolio projektów, pomysł na współpracę z firmą Ostoya Capital S.A.?

Od początku powstania firmy przyświeca nam jedna zasada: to my dostosowujemy się do rynku, odpowiadając na potrzeby Klientów. Inaczej nie osiągnęlibyśmy takiego sukcesu.

Dlatego ostatecznie podjęliśmy wspólnie z prezesem Ostoya Capital S.A., Bartoszem Mazurkiem, decyzję o rozpoczęciu współpracy.  Nasi Klienci chcą inwestować swój kapitał w grunty w rejonach górskich oraz nadmorskich. Co więcej, coraz częściej Klienci decydują się na inwestycję w swój „drugi dom” tzw. Second Home.

Obecnie nieruchomości to najbezpieczniejszy sposób, by zabezpieczyć swój kapitał przed inflacją. Z drugiej strony, coraz więcej zamożnych Polaków chce mieć swój drugi dom nad morzem lub w górach, gdzie mogą odpocząć z dala od zgiełku miasta, wyciszyć się i zregenerować.

Jakie projekty planujecie prowadzić wspólnie?

Bartosz Mazurek – prezes Ostoya Capital: Obecnie jesteśmy w fazie inwestycyjnej. Na zakup gruntów przeznaczymy w najbliższych miesiącach kilkanaście milionów złotych. Już zaczęliśmy skupować grunty w najatrakcyjniejszych turystycznie lokalizacjach w Polsce, gdzie zaczniemy budować pierwsze osady premium. W przyszłym roku wspólnie z Asset Home rozpoczniemy sprzedaż górskiej osady sportowo-rekreacyjnej w Zieleńcu w gm. Duszniki Zdrój oraz jednej osady na Pomorzu Zachodnim, której nazwy nie możemy jeszcze ujawnić. Naszym celem na 2022 rok jest przygotowanie i uruchomienie komercjalizacji – łącznie, czterech projektów, z czego dwie lokalizacje już zakupiliśmy, a dwie kolejne są w trakcie audytu.

Dlaczego Pomorze Zachodnie?

Nasza strategia zakłada budowę osad Second Home głównie w regionach atrakcyjnych turystycznie. Niezależnie od tego, czy mówimy o inwestowaniu w górach, nad morzem czy nad jeziorami, liczy się oczywiście unikatowa lokalizacja, a Bałtyk jest tylko jeden. Pomorze Zachodnie jest najczęściej odwiedzaną częścią Polski przez turystów, zarówno z całej Polski jak i Niemiec – tak wynika ze wszystkich raportów, jakimi dysponujemy. Bałtyk jest coraz lepiej skomunikowany ze wszystkimi dużymi miastami. Dokończenie budowy dróg ekspresowych nie tylko utrzyma trend napływu turystów z całej Polski i Niemiec, ale przede wszystkim zwiększy częstotliwość i komfort odwiedzania Morza Bałtyckiego w trakcie całego roku – co jest kluczowe w doborze lokalizacji pod Second Home. Stąd oczywisty kierunek rozwoju i miejsca do inwestowania. Ponadto, unikatowe walory przyrodnicze, otuliny Parków Krajobrazowych, piaszczyste i szerokie plaże, sentyment do Bałtyku z czasów dzieciństwa, wysokie stężenie jodu w powietrzu i wiele innych aspektów tzw. „life work balance” przemawiają za tą lokalizacją.

Jakie oczekiwania mają Klienci od Waszych Second Home?

Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że Second Home jest nieruchomością całoroczną, a to z kolei warunkuje jej wysoką jakość budowy i tym samym cenę wykonania. Nabywca musi liczyć się z wydatkiem rzędu kilkuset tysięcy złotych, a więc wchodzimy na rynek premium. Nasi Klienci oczekują całorocznych domów w pełni wyposażonych z urządzonym ogrodem w zorganizowanej i zarządzanej przez operatora osadzie. Chcą pełnego serwisu i opieki, aby cieszyć się nieruchomością i móc do niej przyjechać w każdym momencie. Równocześnie są gotowi płacić za tę wygodę lub w ramach inwestycji oddać swój dom pod wynajem, aby zarabiał na siebie. Nie oczekują gwarantowanej stopy zwrotu z najmu, stawiają bardziej na ochronę majątku przed inflacją i wzrost wartości nieruchomości w takim miejscu, korzystając z niego tak często jak to możliwe.

Co więcej, Klienci oczekują, aby w każdej osadzie znalazły się części wspólne, np. sportowo-rekreacyjne takie jak: basen, sauna, jacuzzi rowery elektryczne, siłownia, place zabaw dla dzieci, wiaty grillowe czy paleniska do wspólnych zabaw i integracji. Oczywiście zamierzamy tym oczekiwaniom sprostać.

Czym kierujecie się wybierając lokalizację pod osady?

Posiadamy top 10 kryteriów doboru lokalizacji, których przestrzegamy w procesie audytu gruntu pod przyszłą osadę. Wśród nich, przede wszystkim, tzw. „one milion dolar view” – czyli podstawa naszego wyboru. Szukamy działek widokowych z panoramicznym widokiem na akweny, góry lub będące w otulinie parków krajobrazowych. Kolejnym ważnym kryterium jest czyste powietrze, które w przypadku bliższej odległości do morza jest bezkonkurencyjne w związku z wysoką zawartością jodu. Ponadto, bliskość obiektów rekreacyjno-sportowych urozmaici pobyt w Second Home. Odpowiednia odległość do dróg publicznych i miasta to kolejne kryteria, które bierzemy pod uwagę w celu uzyskania komfortu i bezpieczeństwa naszych Inwestorów. Bierzemy również pod uwagę bliskość bazy hotelowo-restauracyjnej, co może zapewnić wygodę. Co więcej, nasi architekci zwracają uwagę na przyjazną gminę, dostęp do mediów (głównie prądu), odpowiednie nasłonecznienie osady, czystą i zdrową wodę gruntową, jak i dostęp do wodociągów.

Mówi się, że „nieruchomości to biznes lokalny”, głównie ze względu na znajomość rynku, administracji, dostępu do informacji czy kontroli i nadzoru procesu budowy. Dlatego umowa partnerstwa strategicznego assethome.pl z Pomorza Zachodniego i Ostoya Capital z Dolnego Śląska, to bardzo mądra decyzja pozwalająca na synergię, szybszy rozwój obu spółek, a przede wszystkim dywersyfikację lokalizacji nieruchomości. Dzięki połączeniu doświadczenia, kapitału i pasji do tworzenia unikatowych projektów jesteśmy w stanie razem stworzyć najlepsze nieruchomości second home premium, dostarczając naszym Inwestorom bogatą ofertę w górach i nad Bałtykiem, dzieląc się najlepszymi zasobami i kontaktami jakie posiadamy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *